Brev:
Hvordan kunne en dagsplan se ud for os?
21. maj 2008
Alder:
7 mdr.
Hvordan kunne en dagsplan se ud for os?
Kære Helen.
Jeg har en datter på 7,5 måned, men allerede med en længere udredning bag sig.
Hun har altid spist lidt, og da hun var 5 uger blev jeg indlagt med hende i 5 uger, da hun var i væskeunderskud og ikke havde taget på i 14 dage. På sygehuset er hun blevet undersøgt for nærmest alt, og hun fejler heldigvis ikke noget. Dog er hun stadig væk overhovedet ikke interesseret i mad.
Hun får nu flaske med mme (alt ml. 30 og 180 ml) og hun skulle følge sin kurve fint (vejer 7700 og er 72 cm lang), men vi har også kun haft fokus på at få mad i hende de sidst mange måneder. Hun vil kun spise foran Teletubbies - det er som om, hun glemmer, hvad hun så er i gang med, og så lykkes det som regel at få noget i hende. Hvis vi er væk hjemmefra, får hun som regel næsten intet spist. Vi er for flere måneder siden begyndt på skemad, og her vil hun gerne tage et par ske-fulde, men så er det slut.
Vi har nu været til kontrol med hende igen, og fik her at vide, at den nye strategi er, at hvert måltid kun må vare 30 minutter, og at hun skal have 5 flasker i løbet af et døgn og 2 skemåltid med flaske i direkte forlængelse heraf. Desværre er hun de sidste par måneder også begyndt at kaste op - næsten hveranden dag - og ofte efter hun har fået grød el. mos og så mælk ovenpå. Derfor begyndte vi at lade der gå lidt tid efter skemad, førend vi gav hende mælk, men det resulterede i, at vi nu kun når at give hende 4 flasker i døgnet, hvilket ikke er nok. Lægen mener, at vi bare må tage opkastningerne med og blive ved at give mælk efter skemad.
Og nu til mit spørgsmål :)
Hvordan kunne en dagsplan se ud for os, hvor hun når at få det, hun skal have, og samtidig et par lure og en gåtur?!!! Og har du nogle forslag til, hvad vi skal stille op med hendes spiselyst? Hun er allergisk disponeret og har allerede fra ganske lille være plaget af eksem, så efter anbefaling får hun endnu ikke brød etc.
På forhånd tak!
Hilsen C